Βίκη Κορακάκη 

16 Ιανουαρίου  –  14 Φεβρουαρίου  2009 

Τη σύλληψη της ζωής και τη διαμόρφωση της διαδικασίας στο πρωταρχικό στάδιο, είτε αυτό εξελίσσεται ομαλά, είτε διακόπτεται, πραγματεύεται στο έργο της η Βίκη Κορακάκη. Η ύπαρξη ζωής μέσα στη ζωή, το ιερό σύμβολο, η Μήτρα, εκεί που η λειτουργία της διαδικασίας της παραμονής- αναμονής είναι αυτόματη, προκαθορισμένη, διαγεγραμμένη από την αρχή του κόσμου. Μια δύναμη που μεγαλώνει προστατευμένη αλλά και εγκλωβισμένη μέσα στον κύκλο και ζητά να ελευθερωθεί, να κάνει την ηρωική έξοδο, να συντρίψει το κορμί και να νικήσει το θάνατο.

Οποιαδήποτε εξωτερική παρέμβαση, ακούσια η μη, αποβαίνει μοιραία, ανατρέπει τη νομοτέλεια της διαδικασίας. Η κόκκινη γραμμή τέμνει τον κύκλο και διεισδύει βίαια στη σκοτεινή άβυσσο. Η ολοκλήρωση του θαύματος διακόπτεται απρόβλεπτα, το αποτέλεσμα άμεσο, μοιραίο και μη αναστρέψιμο, ένα γεγονός τραγικό.  […]

Η Βίκη Κορακάκη δουλεύει με υπομονή, δίχως να ξοδεύεται σε ματαιόδοξους και ανερμάτιστους νεανικούς εντυπωσιασμούς, ανιχνεύοντας με εντιμότητα τα όριά της και λειτουργεί με συνέπεια απέναντι στο έργο της.

αναφέρει, η Μαρία Βογιατζή, Ιστορικός Τέχνης.

Ενώ ο Εμμανουήλ Μαυρομάτης, Ομότιμος καθηγητής του Α.Π.Θ. σημειώνει

Η εργασία της Βίκης Κορακάκη οργανώνεται αρχικά, κατά τη συνολική της προοπτική κατασκευή, ως ένα σύστημα αντιθέσεων. Οι αντιθέσεις ορίζονται από δύο σταθερούς άξονες και αυτοί θα είναι το μέσα και το έξω, το περιβαλλόμενο και το περιβάλλον,  αλλά θα είναι και  οι αντίστοιχες προβολές τους  σε διαδοχικές  συμβολικές αντιδιαστολές του ενός ως προς το άλλο, προερχόμενες από  την καθημερινή εμπειρία και από τις κοινές σε όλους παρατηρήσεις των αντιπαραθέσεων του κύκλου της ζωής, δηλαδή της διαδοχής της ζωής από το θάνατο. Έτσι η εργασία λειτουργεί αρχικά σε δύο επίπεδα, το πραγματικό και το παραπεμπτικό. […]  Το πώς  η καλλιτεχνική εργασία δεν θα είναι προσποίηση, (δηλαδή η ιστορία της προέλευσης ως καθεαυτό καλλιτεχνικό αντικείμενο επεξεργασίας), αλλά θα είναι η εσωτερική – θα είναι η διαισθητική – αναζήτηση μιας εμπειρίας της προέλευσης ως αναλαμπή, ως ένα βίωμα ζωής, είναι  η ποιητική διάσταση αυτής της εργασίας.

 

 

Βίκη Κορακάκη

 

Γεννήθηκε στην Βέροια. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη.

Το 2003 εισήχθη  στη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης  στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών με υπεύθυνους  καθηγητές τους Γ. Τσακίρη και Κ. Μορταράκο. Αποφοίτησε το 2008.

ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

2008   Γαλλικό Ινστιτούτο, έκθεση αποφοίτων της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ.

2008   Gallery Papatzikou. A4, Βέροια.

2008   Gallery Artis Causa, Θεσσαλονίκη

2008   Gallery FIZZ, Αθήνα